loading...
درگوشی با جوانان
رضا... بازدید : 37 پنجشنبه 17 اسفند 1391 نظرات (0)

یکی از فشارهایی که امروزه روی نوجوانان و جوانان است مسئله تجربه جنسی است. مثلا وقتی در جمع دوستانشان هستند هرکس دوست دختر و یا دوست پسر ندارد و یا رابطه جنسی را تجربه نکرده است مورد تمسخر قرار می گیرد. بعضی افراد هم نیازهای عاطفی که از جانب خانواده شان تامین نشده در فردی خارج از خانواده جستجو می کنند بخصوص برای دخترهایی که از طرف پدرشان احترام و صمیمت کافی را نداشته اند و پسرهایی که از طرف والین خود تحقیر شده و یا نزدیکی خاصی با آنها احساس نمی کنند.

 

اما بگذارید همینجا خیالتان را راحت کنم. در تمامی تحقیقاتی که با نوجوانان به عمل آمده اکثر دخترها اعلام کرده اند که به هر دلیل که رابطه جنسی را در نوجوانی تجربه کرده اند اعم از کمبود محبت، بخاطر فشار دوستانشان و یا تحت تاثیر الکل و مواد مخدر، از اینکه این رابطه را داشته اند پشیمان هستند. و این تازه اعلام آمار در کشورهایی است که باکره بودن دختر مهم نیست.

 

در مورد پسرها هم پژوهش ها نشان داده که در یک جمع پسرهای نوجوان و جوان اکثر کسانی که خودشان را بسیار با تجربه نشان می دهند در واقع هرگز رابطه جنسی نداشته اند و اعتماد به نفس بسیار پایینی دارند که با گفتن اینکه من با این تعداد دختر رابطه داشته ام می خواهند کمبود خود را جبران کنند. معمولا این افراد دیگران را تشویق می کنند که رابطه جنسی داشته باشند که در واقع بعد بتوانند از تجربیات آنها استفاده کنند.

 

فرد نوجوان باید از خود بپرسد که آیا من دوست دارم بازیچه همچین فردی بشوم؟ سئوال دیگری که یک نوجوان می تواند از خودش بپرسد این است که حالا من این کار را هم کردم بعدش چه؟ چه چیزی بدست می آورم؟ اگر در نتیجه این ارتباط بارداری ناخواسته اتفاق افتاد چه؟ و غیره.

بنابر پژوهش ها نزدیکی نوجوان با والدینش و دریافت احترام و محبت کافی از آنان، داشتن اعتماد به نفس بالا، هدفمندی در مورد آینده اش می تواند از تاثیرپذیری منفی یک فرد نوجوان از محیط اطرافش کم کند.

 

از مسائل دیگری که در سنین نوجوانی و جوانی باید به آن توجه داشت، شکل گیری اعتماد به نفس است. در این مورد اطرافیان یک نوجوان می توانند نقش بسیار مهمی را ایفا کنند. یک نوجوان تغییرات جسمی را تجربه می کند که برایش جدید است. برای همین اکثر نوجوانان وقت زیادی را جلوی آینه می گذرانند. لوازم اصلاح و یا آرایشی می خرند و غیره. یک نوجوان تمامی این کارها را می کند تا بازتاب مثبتی از اطرافیانش دریافت کند. در این سن اگر از یک نوجوان بپرسید دوست داشتی چه شکلی بودی تقریبا محال است یک جای بدنش را نام نبرد که مایل است تغییرش بدهد.

 

در ضمن به دلیل اینکه بعضی از نوجوان ها در این سن خود ارضایی را شروع می کنند و در این مورد با کسی هم نمی توانند صحبت کنند دچار احساس عذاب وجدان می شوند و حتی از اینکه به خودشان آسیب بزنند می ترسند که این ترس تا سال ها بعد هم باقی است.

 

مشغولیت دیگر یک نوجوان، ترس از ناهماهنگی با گروه های هم سن اش است. این ترس در برخی گروه ها بیشتر است مثلا افرادی که حس می کنند نسبت به جنس موافق گرایش دارند نه جنس مخالف. و چون بقیه دوستانشان این حس را ندارند احساس غیر طبیعی بودن می کنند و حتی ممکن است دچار افسردگی های مزمن بشوند. صحبت کردن نوجوان در مورد احساسات و عواطفش با توجه به اینکه در دوران برزخ بین بچگی و بلوغ به سر می برد سخت است چه برسد به اینکه احساسی را در خود پیدا کند که نمی داند در صورت مطرح کردنش چه برخوردی با وی می شود.

 

بعضی از افراد بخصوص پسرها به اصطلاح حالت همجنس هراسی دارند. یعنی می ترسند که اگر مثلا کارهایی را که یک مرد می کند نکنند به همجنس گرا بودن متهم بشوند. مثلا یک آقا پسر می خواهد با جنس مخالف رابطه جنسی داشته باشد یا دعوا می کند و به اصطلاح شاخ به شاخ می شود، رفتارهای خشن از خودش نشان می دهد که بگوید من مرد شده ام. هجوم هورمونهای مردانه هم در این سن، به این موضوع دامن می زند. اما اینها نشانه مردانگی نیست بلکه آرامش بخشیدن، تحت کنترل داشتن خود و عاقلانه فکر کردن از خصوصیاتی است که یک مرد با توجه به قوای روحی و جسمی بالایی که دارد باید از آن برخوردار باشد و دیگران را هم با استفاده از آنها کمک کند.

 

مسئله بعدی استفاده از مواد مخدر مثل سیگار، قرص های اکس، حشیش و غیره و خوردن مشروبات الکلی است. مصرف این مواد به هر دلیلی، از نشان دادن خودتان در برابر دوستان تا بهانه هایی چون ناراحت بودم و غیره شروع می شود. در آن لحظه ممکن است به این موضوع فکر نکنید اما همان یک بار استفاده می تواند دعوتی است برای بارهای بعدی و می تواند شروع اعتیاد به آن ماده مخدر و یا مشروب الکلی باشد. اینجاست که گفتن نه ارزش پیدا می کند.

 

می دانم که در مهمانی و وقتی که دوستی چیزی را تعارف می کند فرصت زیادی برای فکر کردن نیست اما اگر پیش از اینکه در چنین موقعیتی قرار بگیرید برای خودتان و زندگی تان قانون بگذارید. مثلا بگویید من هرگز لب به سیگار نمیزنم به این دلیل و به آن دلیل. تحت هیچ شرایطی این قانون نمی شکند اما اگر تصمیمی در این مورد نگرفته باشید و تنها بدانید که سیگار برای بدن ضرر دارد اما هرگز به صورت عمیق در مورد آن مطالعه نکرده باشید و یا فکر نکرده باشید در شرایط خاص احتمال اینکه آن را امتحان کنید بسیار بالا است.

 

در این مورد نقش والدین هم خیلی مهم است که در برنامه ششم در مورد آن صحبت می کنم.

 

مصرف مواد مخدر از هر نوعی و مشروبات الکلی حداقل خطری که دارد این است که قوای فکری را مختل می کند و ممکن است فرد به کارهایی دست بزند که بعدا پشیمانی غیرقابل جبرانی به بار بیاورد. معمولا ارتباطات جنسی که تحت تاثیر این موارد انجام می شود پر خطر است. در ضمن ممکن است مثلا مست باشید و موجب تفریح بقیه بشوید اما آیا این واقعا چیزی است که می خواهید؟ که دیگران را سرگرم کنید؟ فردی که موجب سرگرمی افراد می شود برای زمان مهمانی و تفریح جذاب است اما در شرایط معمول زندگی اغلب تنها است چون دیگران نمی توانند روی تصمیم گیریهایش حساب کنند.

 

در یک عنوان بطور مفصل در مورد مواد مخدرو مشروبات الکلی و اثر آن بر روی سلامتی جنسی صحبت خواهم کرد.

 

 

در مطلب بعد در مورد نوسانات روحی و افسردگی زمان عادت ماهانه در دختر خانم ها و نقش رسانه های عمومی، فیلم های تجاری که در مورد روابط جنسی ساخته می شوند، و نکاتی را در مورد اینکه چطور می شود در دام مسائل ناخواسته نیفتاد و از دوران بلوغ بهترین بهره را برد و مواردی از این دست صحبت می کنم.

 

 

در گوشی ها با جوانان و ... - مسائل و روابط جنسی در نوجوانان و جوانان (2)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    میزان رضایت شما از این وبلاگ؟ لطفا نظرات خود را برای ما ارسال کنید
    آمار سایت
  • کل مطالب : 20
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 48
  • بازدید ماه : 100
  • بازدید سال : 337
  • بازدید کلی : 3,522
  • کدهای اختصاصی
    Online User

    .

    کد جمله های عاشقانه

    کد جمله های عاشقانه



    فال حافظ

    

    داستان کوتاه

    داستان کوتاه

    استخاره آنلاین با قرآن کریم
    

    آپلود نامحدود عکس و فایل

    آپلود عکس